lovisalind.webblogg.se
You have to dream before your dreams can come true.

var med och tävla med din egen önskelista på Nelly.com

Hej! Tänkte tipsa om en rolig tävling som Nelly.com håller just nu. Man kan nämligen vinna sin egen önskelista! Allt du behöver göra är:
-Gå in på Nelly.com och lägg till de grejer du vill vinna i din önskelista.
-Tryck på "vinn din önskelista".
-Skriv en kort motivering om varför just du ska vinna.
Lycka till!
 
Tänkte att jag skulle komma igång med bloggandet igen nu när jag har lite mer tid här i trollhättan, ingen häst osv. Tog btw en liten lugn skritt-tur i lördags eftersom jag inte för belasta min fot, det slutade med att jag blevavkastad och Bruno sprang iväg.. Så jag fick helt enkelt springa efter honom på foten jag inte får använda. Idag bestämde jag mig även för att skippa mina kryckor då jag är sjukt trött på dom, det fick jag också igen för, foten värker nu som FASEN! 
 
 
 

Akuten igår

Hej! Tänkte berätta om min fredag, som inte var så lyckad. Trampade snett eller liknande på idrotten och jag fick väldigt ont i foten, haltade lite och så men det var inte så illa. Under eftermiddagen blev det värre och sedan när kvällen drog  in så gjorde det så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till, kunde inte röra den, hade nedsatt känsel och skiftande temperaturer i foten. Vi åkte in till Udevalla sjukhus vid kl 10 och kom inte hem för än kl 2....Fick sitta i flera timar och vänta på en doktor, utan att få något smärtstillande. Det visade sig att jag hade en kraftig stukning och uttöjda ledband, som aldrig kommer dra tillbaka sig vilket är varför jag måste börja hos en sjukgymnast så fort jag kan använda foten igen. Hade alltså ingen vidare fredag men hoppas ni hade det iaf!

Önskelistan till jul so far

 

Hemma i Grästorp

Hej! Sitter nu inne i soffan hos mamma, har vart ute i stallet ända sen jag kom hem då jag fick mata Bruno för hand p.ga att han fick Foderstrupsförstoppning igår. Jag var ju inte hemma igår men vad jag förstod så var det väldigt obehagligt, men som tur var mår han bra nu, behöver bara hålla lite koll på honom när han äter... 
Bion igår var så jädra bra enligt mig! Typ 1000 gånger bättre än den första så jag och mina kompisar var helnöjda när vi åkte hem till mig. 

Bio

Hej!
Ikväll ska jag och några vänner gå på Catching Fire, ska bli superkul! Vi har taggat för detta i flera veckor nu och jag kan inte tänka mig ett bättre sett att se den på än med mina vänner som är totalt galna i dessa filmer! Efter filmen ska jag, Julia och Johanna sova över tillsammans hos mig och det ska också bli kul, vi är förmodligen inte uppe så länge då filmen slutar ganska sent, men ändå;)
 

Seg update

Hej!
Har inte blivit så mycket update på senaste då jag inte har haft överdrivet mycket tid över till sådant, hästar och plugg tar upp mycket av min fritid för tillfället men jag hoppas att jag kan kicka igång detta igen! I går var det resursdag i skolan så jag åkte hem till grästorp en dag i förväg och pysslade om min Bruno, vårt stall är nu färdigbyggt så dom små trollen har äntligen fått komma in! I morgon ska dom vaccineras så det blir riduppehåll tills i helgen, det får istället bli långa handpromenader vilket också är mysigt. Kommentera gärna vad ni vill se här på bloggen, skulle vilja ha era åsikter!

Födelsedagsmiddag

 
Hej! 
Sitter hemma hos Julia med tjejerna och firar Julias föselsedag! Har ätit fin middag och efterrätt. Nu sitter vi i sofforna och gottar oss med chips! Vet inräte riktigt vad jag ska göra imorgon då Brunos förra ägare inte kunde komma, men jag kanske tar bussen till grästorp endå och rider ett pass i paddocken:) 

Time for reunion party!

 
 

Back from the dead

Hej! 
Har legat hemma sjuk ett par dagar och har därför inte bloggat..Men nu är jag hyfsat frisk igen och är tillbaka i skolan igen:) Eftersom jag har vart sjuk så har det inte hänt så mycket och jag har därför inte så mycket att berätta, förutom att jag har ätit glass och frukt dygnet runt:)
Denna veckan händer det däremot en del grejer, idag ska jag på synundersökning(WOHO...), på fredag ska jag på klassåterträff(ska bli kul att träffa den gamla goa klassen, har en del catching up to do), på lördag ska jag på födelsedagsmiddag hos bästa Julia och sen på söndag ska jag till mamma och träffa Brunos gamla ägare:) Har en ganska fullspäckad vecka framför mig nu när jag tillfrisknat så vi får hoppas att jag orkar med allt;).
Just nu sitter jag på Filosofi och lyssnar på en lärarstudent som verkar ganska lame... slutar däremot 35min och då får jag åka hem, YES! 
Minriddarepåenvithästinödenkur! <3

Fars dag

Hejhej!
Har inte lagt upp mycket text på sistone och det blir tyvärr inte det nu heller då jag bara använder mobilen för tillfället. Har iallafall firat fars dag idag och vi var ute och åt Kina mat:). Är just nu påväg hem från min mosters kalas så jag passar på att lägga upp någon bild och så lovar jag att det blir bättre uppdatering i veckan då jag använder datorn! Enjoy.





Yesterday was so much fun







Toppenkväll hittills















Idag

Hej!
Idag har jag ungefär hela dagen klappat och borstat min älskade Bruno:). Nu om några minuter ska mamma köra mig hem till Hannah där vi ska ha tjejkväll med några till. Titta på film, göra pizza, basta och ha kul helt enkelt! Bilder på Bruno kommer imorgon och jag vet inte om bilder med tjejerna kommer idag eller imorgon. 






Dagens ridning

Hej!
La upp en video på premiären i ridhuset idag men jag har inte riktigt lärt mig videofyme så det blev ingen text eller så, tar det här istället;). Det gick väldigt bra men han var ju inte 110% fokuserad hela tiden eftersom det var så himla spännande med ett nytt ridhus osv, men fett med kredit till min underbara snälla Bruno! Slänger upp en bild från idag också, tycker jag är så söt med min reflexmössa<3 
 

Premiär i ridhuset


Godmorgon

Hej! 
Sitter i skolan och väntar på svenskan, har egentligen inget nytt att skriva om förutom hur härligt der är att det är fredag! Frdadg betyder att vi får fika i skolan, och det tackar ma ju inte nej till. Får väl slänga up en bild för att det inte ska vara allt för tråkigt att läsa, kommer bättre update senare!
 

Ridhus imorgon

Hej!
blev tyvärr inget Hööks idag då Linnéas träning inte var så lång som vi trodde..:( Det blev istället ett litet snabb-besök på granngården för att köpa lite reflexer till hästarna osv. Imorgon blir det däremot roligt! Jag och Linnéa ska nämligen rida i ridhus för första gången med hästarna! Det finns ett enormt ridhur en bit bort från oss på en enorm gård som kallas för "lilla Dallas", ni kan ju tänka er hur det ser ut där! :D

Sorry!

Hejsan!
Har tyvärr inte hunnit varken lägga upp bilderna som jag lovade eller bloggat...:( 
Har verkligen haft fullt upp och skolan har tagit upp den mesta delen av min fritid, tillsammans med hästarna. 
Jag kan gladerligen berätta att jag gjorde min första rintur på Bruno igår sen han kom hem till gården, det gick superbra och har var lika snäll och arbetsvillig som vanligt! :D
Sitter just nu och har rast, väntar på att ha engelska. Efter skolan ska jag och mamma släppa av min lillasyster Linnéa på hennes dans och så ska vi åka ut till Hööks för att fixa ett par tyglar som faktiskt är hans storlek, fick göra en tillfällig lösning igår men det är nu dags att köpa ett par riktiga! 
Skickar med en liten bild jag hittade i datorn på när jag var i Londoni somras och red i Hyde Park, det var så sjukt häftigt.
 

Ingen ridtur:(

Hej!
Idag blev det ingen ridtur eftersom jag i sista minut kom på att jag inte har några tyglar i rätt storlek...blev en liten promenad istället så får jag försöka få tag på nya tyglar snarast, vill rida nu! (Gick tydligen inte att posta bilder från mobilen så dom kommer när jag går in!)

<- Lördag

hej! tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg för att titta så allt funkar som det ska! Kan ju passa på att berätta att det var i lördags jag fick hem min nya häst, superkul! Tänkte idag ta min första ridtur och det får bli ut i skogen. Kommer förmodligen upp någon bild från detta:)